میزبانی اشتراکی یک انتخاب محبوب برای بسیاری از صاحبان وب سایت است چرا که مقرون به صرفه ترین و کاربرپسندترین گزینه موجود است.
میزبانی یک وبسایت بر روی یک سرور اشتراکی دارای مجموعهای از نقاط قوت و همچنین محدودیتهای منحصر به فردیست که می تواند مؤثر بر عملکرد سایت شما باشد.
نحوه عملکرد هاست اشتراکی
هاست اشتراکی ترتیبی است که در آن چندین وب سایت بر روی یک سرور میزبانی می شوند، منابعی مانند فضای دیسک، CPU و حافظه به اشتراک گذاشته می شوند و هزینهها بین تمام کاربران آن سرور تقسیم میشود به همین دلیل است که مقرون به صرفه است.
یک سرور اشتراکی میتواند صدها وبسایت را در خود جای دهد، اما از آنجا که منابع به اشتراک گذاشته میشوند، بهترین گزینه برای وبسایتهای کوچکتر است که ترافیک زیادی دریافت نمیکنند.
هاست اشتراکی چه تفاوتی با هاست اختصاصی یا میزبانی VPS دارد؟
برای درک اینکه آیا هاست اشتراکی برایتان مناسب است، مهم است که انواع آن را در نظر بگیرید.
علاوه برآن، هاست اختصاصی و میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) دو مدل متداول دیگر هستند، حال اینکه چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ بیایید درباره آن توضیح دهیم:
میزبانی اختصاصی به این معنی است که یک وب سایت بر روی سرور خود میزبانی می شود، این امر به مشتریان کنترل کاملی بر نحوه استفاده از سرورشان می دهد و عملکرد استثنایی را تضمین می کند چرا که منابع با دیگران به اشتراک گذاشته نمی شود.
داشتن کنترل کامل به این معنی است که می توانید سرور را مطابق با نیازها و ترجیحات خود پیکربندی کنید، در استفاده از این نوع سرور شما به دانش فنی و درک خوب مدیریت سرور نیز نیاز دارید.
میزبانی اختصاصی برای مشاغل بزرگی طراحی شده است که ترافیک قابل توجهی دریافت می کنند و به یک تیم فنی دسترسی دارند.
میزبانی VPS مشابه میزبانی اشتراکی است که سرور با سایر کاربران به اشتراک گذاشته می شود، اما به جای اشتراک گذاری منابع، مشتریان منابع و فضای اختصاصی خود را بر روی سرور اختصاص می دهند.
VPS چندین مزیت مانند دسترسی ریشه به سرور دارد؛ دسترسی ریشه به صاحبان سایت اجازه می دهد تا نرم افزار و سیستم عامل خود را نصب کنند و در نهایت کنترل بیشتری بر وب سایت خود داشته باشند. مدیریت و نگهداری منابع نیاز به دانش فنی دارد، برخلاف هاست اشتراکی که بیشتر توسط شرکت میزبان کنترل می شود، میزبانی VPS برای مشاغل متوسط و صاحبان سایت هایی که تخصص فنی یا دسترسی به یک تیم فنی/توسعه دهنده دارند ایده آل است.

قبل از انتخاب هاست مناسب، دامنهی خود را ثبت و در نظر بگیرید که در یک مقاله به آن پرداخته ایم:
مزایای هاست اشتراکی چیست؟
به خصوص اگر بودجه کمی دارید و نمی خواهید زمان زیادی را صرف نگرانی در مورد جنبه های فنی مدیریت یک وب سایت کنید، مزایای بسیاری دارد که در اینجا به چهار مورد اشاره میکنیم:
1- تعمیر و نگهداری کم
یکی از جذابترین مزیتها این است که نیاز به تلاش کمی دارد.
2- فوق العاده مقرون به صرفه
از مزایای اصلی قیمت آن است؛ بسیار مقرون به صرفه است زیرا چندین وبسایت هزینه های استفاده از آن سرور را به اشتراک می گذارند.
این امر به طور چشمگیری هزینه میزبانی را کاهش می دهد و برای شما پول بیشتری میگذارد تا در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید و وب سایت خود را تازه نگه دارید.
3- کاربر پسند
علاوه بر همه اینها، بین مبتدیان بسیار محبوب است! زیرا به هیچ نوع دانش فنی یا تجربه قبلی نیاز ندارد. به گونهای طراحی شده است که راهاندازی و پیمایش آسان باشد تا کاربران در مورد یادگیری نکات و میزبانی وب استرس نداشته باشند.
4- آسان برای ارتقاء
اگرچه اساسیترین گزینه موجود به نظر میرسد، این به این معنی است که فرصتهای زیادی برای ارتقا وجود دارد. اگر شروع به دریافت ترافیک بیشتری می کنید یا می خواهید سایت خود را گسترش دهید، می توانید به راحتی ارتقا دهید.
معایب هاست اشتراکی چیست؟
از طرف دیگر، میزبانی یک سایت بر روی یک سرور اشتراکی دارای چندین معایب است. اگر در مورد ارائهدهنده و برنامهای که انتخاب میکنید مراقب باشید، اینها مشکل اصلی حساب نمیشوند.
1- مسائل امنیتی
امنیت می تواند در هاست اشتراکی مشکل ساز باشد زیرا به جای اینکه هر وبسایت دایرکتوری مخصوص به خود را داشته باشد که در آن فایل ها ذخیره می شوند، همه افراد روی سرور یک دایرکتوری را به اشتراک می گذارند. اگر یک هکر موفق به نفوذ به دایرکتوری شود، به فایل های همه دسترسی خواهد داشت.
2- منابع محدود
در حالی که اشتراک منابع به معنای هزینه های کمتر است، شما را در برابر عملکرد ضعیف و خرابی سیستم آسیب پذیر می کند. اگر همه افراد در سرور منابع خود را به حداکثر برسانند، شما متوجه خواهید شد و کاربران شما نیز همینطور خواهند بود.
این همچنین شما را در هنگام اجرای عملکردهای با منابع فشرده محدود می کند.
3- تاثیر بالقوه بر سئو
این موضوع بسیار مورد بحث است، اما آزمایش اخیر در مورد میزبانی مشترک طولانی مدت نشان داد که میزبانی وب سایت شما بر روی یک سرور اشتراکی می تواند تأثیر منفی بر بهینه سازی موتورهای جستجو بگذارد، اگر در «محله بد» با وب سایتهای اسپم و با کیفیت پایین قرار بگیرید.
واقعیت این است که اگر شما یک کسب و کار کوچک یا متوسط هستید، بودجه کمی دارید یا اطلاعات زیادی در مورد توسعه و مدیریت وب ندارید، پس یک گزینه عالی است!
نحوه انتخاب بهترین ارائه دهنده هاست اشتراکی
انتخاب شرکت مناسب برای میزبانی وب سایت خود احتمالاً مهمترین تصمیمی است که هنگام راه اندازی وب سایت خود میگیرید.
این میتواند کمی دلهرهآور باشد چرا که بازار از ارائه دهندگانی که ادعا می کنند از بهترینها هستند و خدمات و سرعتهای بینظیری دارند اشباع شده است.
اگر بخوبی تحقیقات خود را انجام دهید و به توصیههای ارائه شده توجه کنید، میتوانید بهدور از نیرنگهای تبلیغاتی، ارائهدهندگان معتبر را از ارائهدهندگان مشکوک جدا کنید.
در اینجا مواردی است که باید هنگام تصمیم گیری در مورد ارائهدهنده میزبانی وبسایت خود درنظر بگیرید:
1- نیازهای خود را درک کنید
قبل از اینکه شروع به نزدیک شدن به ارائهدهندگان هاستینگ کنید، باید درک خوبی از نیازهای فعلی و نیازهای آینده خود داشته باشید.
این به شما این امکان را میدهد که سؤالات درستی بپرسید و مطمئن شوید که برنامهای را انتخاب میکنید که متناسب با نیازهای شما باشد.
برخی از سوالاتی که باید از خود بپرسید عبارتند از:

از چه پلتفرمی استفاده خواهید کرد؟ وردپرس روی اکثر سیستمها کار میکند، اما اگر از یک وبسایت سفارشی استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که با سیستم میزبان شما سازگار است.
در حال حاضر چقدر ترافیک دارید و رشد پیشبینی شده شما چقدر است؟ شما باید مطمئن شوید که طرح میزبانی جدید شما می تواند ترافیک شما را مدیریت کند.
آیا به پشتیبانی فنی و راهنمایی نیاز دارید؟ اگر با جنبههای فنی اجرای یک وب سایت به خوبی آشنا نیستید، باید به دنبال میزبانی باشید که 24/7 پشتیبانی میکند.
چه نوع محتوایی را منتشر خواهید کرد؟ اگر در حال انتشار تصاویر با کیفیت بالا و رسانههای تعاملی هستید، به یک برنامه میزبانی نیاز دارید که بتواند این موضوع را در نظر بگیرد.
آیا به ویژگیها و افزودنیهای خاصی نیاز دارید؟ اکثر ارائه دهندگان هاستینگ طیف گستردهای از ویژگیهای اضافی را ارائه میدهند، اما اگر بدانید به چه چیزی نیاز دارید کمک خواهد کرد.
2- به دنبال نرخ های uptime قوی باشید
مدت زمانی که یک سرور در دسترس است (یعنی وب سایت شما در دسترس است) آپ تایم نامیده می شود. این به طور کلی به عنوان معیاری برای قابلیت اطمینان سیستم و کیفیت تعمیر و نگهداری تعریف می شود، بنابراین مسلماً مهمترین معیار در هنگام جستجوی یک ارائهدهنده هاست است.
اگرچه برخی از سایتها می توانند با خرابیهای گاه به گاه از بین بروند، اما اگر سایتی را اجرا میکنید که نیاز به پاسخگویی یکپارچه دارد، به میزبانی نیاز دارید که نرخ آپتایم قابل اعتمادی داشته باشد؛ همچنین بر سئو تاثیر میگذارد. بنابراین اگر پول و زمان خود را صرف تلاش های بهینه سازی میکنید، نرخ آپ تایم بالا ضروری است.
3- پشتیبانی مشتری مهم است
دسترسی به پشتیبانی پاسخگو از مشتری نه تنها خوب است، بلکه اگر در مورد اجرای روان و کارآمد وبسایت خود جدی هستید، حیاتی است.
اگر سایت شما به طور ناگهانی از کار افتاد یا با خطایی مواجه شدید، میخواهید بدانید که میتوانید با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید و مشکل را به سرعت حل کنید. اگر دانش فنی زیادی ندارید(این امر به ویژه مهم است) زیرا به این معنی است که هر زمان که به آن نیاز داشتید می توانید پاسخ و کمک دریافت کنید.
4- چه تدابیر امنیتی وجود دارد؟
چه در حال راه اندازی یک نانوایی بوتیک یا فروشگاه تجارت الکترونیکی باشید، امنیت چیزی نیست که بتوانید در مورد آن مصالحه کنید. اگر وبسایت شما هک شود یا به بدافزار آلوده شود، خطر به خطر انداختن کسب و کار و شهرت خود را دارید. بعید است که کاربران پس از یک رخنه امنیتی دوباره از یک وبسایت بازدید کنند.
اکثر ارائهدهندگان هاست تدابیری را برای محافظت در برابر حملات و نفوذهای امنیت سایبری در نظر گرفتهاند، اما ویژگیهای امنیتی مانند رمزگذاری SSL و سیستم پشتیبان و بازیابی قابل اعتماد همه ویژگیهایی هستند که باید از یک ارائهدهنده میزبان انتظار داشته باشید.
5- مقیاس پذیری کلید رشد آینده است
اگر قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید یا میخواهید برای افزایش ترافیک آماده شوید، باید به دنبال ارائهدهندهای باشید که فضایی برای گسترش و ارتقاء آسان ارائه دهد.
اکثر برنامههای هاست اشتراکی دارای چندین تنوع هستند، بنابراین به طور کلی ارتقاء آن بسیار آسان است.
یک قانون سرانگشتی خوب این است که محدودیتهای برنامه میزبانی انتخابی خود را بررسی کنید و دریابید که سطوح بعدی آن برنامه چیست و چه گزینههای دیگری برای ارتقاء و افزودن وجود دارد.
نتیجه و چکیده
در این مقاله درخصوص مواردی که باید در حین انتخاب هاست توجه کنید بیان شد، باید توجه داشته باشید که انتخاب سرور مناسب ارتباط مستقیم با نیاز شما دارد، پس با شناخت مناسب از نیازتون از وبسایت میتونید به راحتی تصمیم درست را بگیرید.
این نکته را در نظر داشته باشید که همه سایتها عملکرد و میزان بازدید یکسانی ندارند. برخی ترافیک کمتری دارند. برخی محتوای پرحجم و سنگینی دارند. برخی بازدیدکنندگان بیشتری دارند. هر کدام از این وبسایتها با توجه به نیاز خود به یک نوع هاست نیاز دارند. یک وبسایت کوچک منابع کمتری نیاز دارد. همانطور که یک وبسایت بزرگتر، برای کارآمدی بیشتر به منابع بیشتری نیاز دارد. شرکتهای هاستینگ، متناسب با نیاز صاحبان سایت انواع مختلفی از میزبانی وب را ارائه میدهند.
اجازه بدید با یک مثال ملموس روند کار را بیشتر توضیح دهیم. میزبان اشتراکی مانند استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. مسافرت با اتوبوس یکی از گزینههای سفر است. این نوع سفر مزایایی برای ما دارد. سفری مقرون بهصرفه و دوستدار محیط زیست است؛ اما با توجه به ماهیت وسایل نقلیه عمومی، شما امکانات اتوبوس را با همسفرهای خود شریک میشوید. اتوبوس گاهبهگاه متوقف میشود و ممکن است تعداد توقف بیشتری در مسیر A تا B داشته باشید. با این حال هنوز هم سفری کم هزینه، راحت و قابل اعتماد است.
منابع موجود در سرور با سایر کاربران به اشتراک گذاشته میشود. شرکتهای هاستینگ معتبر دارای سیاستهایی هستند تا از مصرف منصفانه منابع سرور، بین کاربران اطمینان حاصل کنند.
انواع جلسات سازمانی
جلسات سازمانی برای بحث درباره مشکلات، بروزرسانیها، راهکارها و ایدهها، مسیرهای آسانتر و کم هزینه، یادگیری، افزایش ارتباط تیم و غیره، برگزار می گردد.
هاست اشتراکی چیست؟
در این مقاله همه چیزهایی را که باید درمورد میزبانی اشتراکی وب بدانید، از جمله نحوه عملکرد، مزایا و معایب و نکاتی برای انتخاب بهترین ارائه دهنده میزبانی مشترک گفته شده است.
مزایای بازاریابی شبکههای اجتماعی (SMM) + ابزارها + ترفندهای اینستاگرام 2022
مزایا و معایب این نوع بازاریابی چیست؟ در اینجا به 5مرحلهی اصلی آن، ابزارهای تحلیل و مدیریت و ترفند اینستاگرامی میپردازیم.
7 راهکار افزایش فروش؛ دلایل فروش نکردن (آنلاین + آفلاین)
فروش نکردن منجر به ناامید و شکست کسب و کار میشود ولی اگر از ابتدا همه چیز را تحلیل کنیم میتوانیم این مشکل را حل کنیم. اینجا به بررسی تعدادی راهکار برای آنالیز فروش میپردازیم.
چه استراتژی برای تولید محتوا داشته باشم؟ + مراحل
بازاریابی محتوا به عنوان زیر شاخه ای از دیجیتال مارکتینگ، هدف در ساخت رابطه با بازار هدف را دارد. در اینجا به استراتژی و مراحل آن بصورت خلاصه میپردازیم.
شباهت و تفاوت های ui و ux چیست؟
تجربه کاربری(ux) بیشتر تحلیلیه و ریشه تو رفتار شناختی و روانشناسی انسان داره.اما طراحی رابط کاربری(ui) روی جلوه های بصری تمرکز داره که محصول از نظر زیبایی، دلپذیره یا نه.
- انواع جلسات سازمانی
- هاست اشتراکی چیست؟
- مزایای بازاریابی شبکههای اجتماعی (SMM) + ابزارها + ترفندهای اینستاگرام 2022
- 7 راهکار افزایش فروش؛ دلایل فروش نکردن (آنلاین + آفلاین)
- چه استراتژی برای تولید محتوا داشته باشم؟ + مراحل
با پر کردن هر یک از 3فرمی که برایتان تهیه کردهایم، میتوانید از مشاوران ما سوالات فنی و حتی مرتبط با کسب و کارتان را بپرسید.